Zubán Dániel Rafael
3D – VFX – Scan, Professional
CEO @ RafilmVFX – Managing Director Hungary @ Clear Angle Studios,
rafilmvfx@gmail.com, www.rafilm.hu, Clear Angle Studios – 3D Scanning Specialists for Film and TV
http://www.imdb.com/name/nm2924817/
Rövid szakmai önéletrajz:
Jelenleg játékfilmek, virtuális produkciók vagy rövidfilmek menedzselésével, napi feladataival és tervezésével foglalkozom 3D, VFX és 3D SCAN területeken. Pipleline tanácsadással és fejlesztésekkel is foglalkozom. Főbb területeim a helyszíni és stúdió VFX supervising, rövidfilmes VFX/CGI, 3D szkennelés, renderelés, kompozíció, optikai és feldolgozási RnD.
A Clear Angle Studios magyarországi ügyvezető igazgatójaként dolgozom, és vezetem RafilmVFX-et, ami egy VFX/CGI mikrocég. Mindkét cégnek több nagy ügyfele van számos országban és kontinensen.
Az elmúlt 20+ évben 3D scan vezetőként, 3D grafikusként, VFX supervisor-ként, és VFX kompozítorként dolgoztam filmeken és reklámokon. Nemzetközileg elismert AAA filmek és a DIGIC-es full CGI filmek produkcióiban vettem részt. Ilyen volt többek közt a Blade Runner 2049, a Netflix-Love, Death & Robots, CGI intrók közül az Assasin Creed sorozat és Call of Duty CGI filmek látványvilága. Szakmai pályafutásom során több nagy magyar díjnyertes filmben és többszáz 3D animációs reklám megvalósításában is elsődleges szerepet játszottam. Közvetett ügyfeleim közt a legnagyobb brandek és a hazai legnagyobb ügynökségek és filmstúdiók számára gyártok vagy felügyelek anyagokat, komoly szakmai kapcsolati hálóval egybefűzve.
Professzionális produkciós tapasztalattal rendelkezem a 3D gyártástervezés, kivitelezés, scannelés, renderelés, világítás, kompozitálás, modellezés, alapszintű animálás és forgatási supervising területeken – orvosi és biotechnológiai tanulmányi háttérrel támogatva. Az utóbbi években többnyire főleg mint vezető és szaktanácsadó veszek részt a munkákban.
Programismeret:
Jelenleg: Maya / Arnold / Nuke / Zbrush / Photoscan / Capturing Reality / Blender / Photoshop
Passzív: Teljes Adobe család, Érintett progamok pluginjei, Houdini, egyéb segéd programok, pl PTgui, Marmoset, Xnormal stb stb
Program tanulás skill: Bármilyen 2D vagy 3D grafikai vagy mérnöki, vagy kutatási programban való könnyed betanulás és tájékozódás.
Végzettség, Nyelv, Jogosítvány:
Egyetemi tanulmányaim az orvosi kar után biotechnológiai irányban végeztem, szakdolgozatom a 3D grafikai programok és orvosi 3D programok gyakorlati összeköthetőségéről szólt. Manager képesítésem 2D-3D Térinformatikai területen szereztem.
Jogosítány: B (1997-), Angol C középfok (2005), Német alapszinten. ECDL.
Szakmai kronológia, munkahelyek:
2022 –
CLEAR ANGLE STUDIOS – RnD member, 3D scan technology
2020 –
CLEAR ANGLE STUDIOS – Managing Director Hungary
2019 dec –
RAFILM VFX – CEO – 3D, SCAN, VFX consultant
2014 szept – 2019 nov
Lead of Photo scanner Unit/Division – DIGIC PICTURES / DIGIC SERVICES – Unit alapító, szakmai részleg vezető, RnD. Több nagy és díjnyertes produkcióban résztvétel. Külső nagy filmes és sorozatokhoz 3D scannek készítése, főleg külföldi, részben magyar produkciókhoz. Realtime és VR – mint új területek.
2013 aug
Shot / Render TD – DIGIC PICTURES – 3D Jelenet rétegelési és Arnold renderelési pipeline felügyelet, alap kompozittal
2012 – 2019
3D-VFX consultant – Zinemath – Z-lense, Z-Key, Z-med – VFX feladatok tervezése, fejlesztése és megoldása.
2008 – 2013
VFX supervisor – POST EDISON – 2008 után három díj-nyertes magyar mozifilm 3D és kompozit megoldásai tervezéséért és kivitelezéséért, továbbá kisebb filmek trükk megoldásaiért voltam felelős. 2008 és 2012 között az animációs részleg vezetőjeként trükk–rendezői és forgatási feladatokkal foglalkoztam és oktattam
2004
3D/VFX Specialist, lead compositor – POST EDISON – 2004-től a Post Edison Kft. 3D generalistája lettem. Az itt eltöltött kilenc év alatt közel száz reklámfilm készítésében vettem részt.
1998 – 2001
Az első grafikusi években teljes nyomdai előkészítést és egyéb DTP feladatokat láttam el. Ebben az időben több honlapot is terveztem és szerkesztettem, vagy integráltam.
3D-grafikusi munkásságom 2001-ben kezdődött, kisebb reklámügynökségek részére dolgoztam, fotorealisztikus termék és absztrakt design témakörökben.
Tanulmányok
2022 – Végzés éve MATE
Téma: Térinformatikai Menedzser képzés integrálása a gyakorlatban
2021
MATE – Térinformatikai Manager
2005 – Végzés éve
Téma: 3D animációs és vizualizációs lehetőségek a biotechnológia és biokémia területén
2002 – 2005
Pécsi Tudományegyetem – biológus operátor szak
2000 – 2001
Pécsi Tudományegyetem – fizika szak
1997 – 2002
Pécsi Orvostudományi Egyetem – orvosi kar