Rafael Dániel Zubán
3D – VFX – 3D scanning pro
Ügyvezető igazgató @ Clear Angle Studios Magyarország
Vezérigazgató, Tulajdonos @ RafilmVFX
rafilmvfx@gmail.com, www.rafilm.hu,
Clear Angle Studios – 3D scanning Specialist
http://www.imdb.com/name/nm2924817/
Rövid önéletrajz:
Jelenleg a Clear Angle Studios magyar csapatának ügyvezető igazgatójaként dolgozom, és egy mikro VFX/CGI céget, a RafilmVFX-et vezetem. Mindkét vállalatnak sok nagy ügyfele van számos országban és kontinensen. Az elmúlt 20+ évben VFX és Virtual Production supervisorként, 3D szkennelési és RnD partnerként, 3D generalistaként, egyetemi tanárként és kompozitorként dolgoztam filmeken és reklámokon.
Most menedzsmenttel, VFX / Virtual Production supervisinggal és csapatvezetéssel foglalkozom játékfilmeknél vagy rövidfilmeknél 3D, VFX, CGI és 3D szkennelési területeken. Pipeline-tanácsadással és fejlesztéssel is foglalkozom. Fő területeim a forgatási és stúdiófelügyelet, rövidfilm VFX/CGI, 3D szkennelés és RnD, renderelés, kompozitálás, optikai és processing fejlesztések. Az elmúlt évben olyan új módszerekkel dolgoztam, mint a generatív AI filmekhez, a Gaussian splatting és hasonlók.
Dolgoztam nemzetközileg elismert AAA filmeken a Clear Angle Studio-val és DIGIC-el full CGI filmeken. Elsődleges szerepem volt a DIGIC 3D scan részlegének létrehozásában, berendezéseinek, pipeline-jának tervezésében, fejlesztésében és építésében. Felépítettem és irányítom a Clear Angle Studios Magyar részlegét is, naponta dolgozom ezzel a fantasztikus csapattal, és a teljes céggel, számos területen segítem az RnD-t. Néhány példa a fontosabb produkciókra:
- Dune 2,
- The Creator,
- Blade Runner 2049,
- Barbie,
- Star Wars – Andor
- Alien – Romulus
- Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One,
- Guardians of the Galaxy Vol. 3,
- Stranger Things
(és sok más – )
Illetve a CGI intrók közül, az alábbi látványvilágok létrehozásában is részt vettem:
- Assassin Creed series,
- Call of Duty CGI films, and
- Netflix – Love, Death & Robots.
Szakmai pályafutásom során több jelentős magyar díjnyertes filmen és több száz 3D-s animációs reklámon dolgoztam. Több nagy VP produkciót felügyeltem, mint például a Karate Combat produkciókat és sok VP reklámot. Közvetett ügyfeleim között Magyarország legnagyobb márkáinak, ügynökségeinek és filmstúdióinak készítek anyagokat, erős kapcsolatrendszerrel a legjobb szakemberekkel és VFX cégekkel. Pár példa a márkákból, amik használták a munkámat:
- Audi
- Coca Cola
- McDonalds
- T-mobil, Vodafone
- Mizo, Aldi, Old-Spice, IQOS, Milli és még sokan mások
- Helyi márkák, helyi TV társaságok (Budapest)
Professzionális gyártási tapasztalattal rendelkezem 3D tervezés, kivitelezés, szkennelés, renderelés, világítás, kompozitálás, modellezés, alap animáció és helyszíni VFX supervising területén, orvosi és biotechnológiai tanulmányi háttérrel támogatva. Az elmúlt években elsősorban szenior tanácsadóként veszek részt a munkákban és részben generalistaként, emellett zömmel csapatokat vezetek.
Karrierem során több cégnek segítettem fejleszteni eszközeit: béta és visszajelzést készítettem a Metashape Photoscan (Agisoft) és a Capturing Reality számára, amikor elkezdték használni a fotogrammetriát embereken / VFX munkafolyamatokon
Szoftver ismeretek:
Jelenleg: Maya / Arnold / Nuke, Natron / Zbrush / Photoscan / Reality Capture / Blender / Teljes Adobe (PS-AI-AE-PR stb.) / Affinity Pack / Houdini és még sokan mások ..
Programtanulási készség: Bármely 2D vagy 3D grafikai vagy mérnöki program megtanulása egyszerű.
Végzettség, Nyelv, Jogosítvány:
Biotechnológiai orvosi egyetemet végeztem. Szakdolgozatom témája “a 3D grafikus programok és az orvosi 3D programok gyakorlati összekapcsolhatósága” volt.
Menedzseri képesítésemet 2D-3D térinformatikai szakirányból szereztem – térinformatikai menedzserként.
Jogosítvány: B (1997-), angol C középfokú (2005), német alapfok. ECDL.
Szakmai kronológia, munkahelyek:
2023 – 2023 Február
Színház- és Filmművészeti Egyetem (Magyarország): Egyetemi tananyagfejlesztés az új virtuális produkciós tanszék számára.
2022 – Máig aktív
CLEAR ANGLE STUDIOS (London) – RnD tag, 3D szkennelési technológia – Új technológiákon dolgozunk a 3D scannelés területein
2020 – Máig aktív
CLEAR ANGLE STUDIOS (London + Magyarország) – ügyvezető igazgató, Magyarország. Egységalapító és divízióépítő. Együttműködés az anyacéggel a produkciókon egy magyar csapattal.
2019. december – Máig aktív
RAFILM VFX – VEZÉRIGAZGATÓ – 3D, SCAN, VFX tanácsadó. VFX és CGI felvételeken dolgozom más veterán szabadúszókkal. Filmek és reklámok, VFX/CGI/VP felügyelet, Magyarországon.
2014 szept – 2019 nov
A Photo scanner Unit / Division vezetője – DIGIC PICTURES – Egység alapítója, professzionális és teljes divízióvezető, RnD. Számos nagy és díjnyertes produkcióban vettem részt. 3D fotogrammetriai szkennerek gyártása külső nagyméretű filmekhez és sorozatokhoz. Valós idejű tanulás és VR.
2013 augusztus
Shot / Render TD – DIGIC PICTURES – 3D jelenet réteg és Arnold pipeline felügyelete Basic Composit, Maya / Arnold render farm menedzsmenttel.
2012 – 2019 (szabadúszó munka, a munkahelyekkel párhuzamosan)
3D-VFX tanácsadó – Zinemath – Z-lense, Z-Key, Z-med – VFX problémák megoldása, RnD.
2008 – 2013
VFX supervisor – POST EDISON – 2008 után három díjnyertes magyar film 3D és kompozit megoldásainak, valamint kisebb filmek VFX megoldásainak tervezéséért és kivitelezéséért voltam felelős. 2008 és 2012 között a CGI/VFX/animációs részleg igazgatója voltam, és újoncokat képeztem.
2004 – 2008
3D/VFX specialista, vezető kompozitor—POST EDISON—2004-ben a Post Edison Kft. 3D generalistája lettem. Az itt töltött kilenc év alatt közel száz reklámfilm elkészítésében vettem részt.
2001 – 2003
3D grafikai munkám 2001-ben kezdődött kis reklámügynökségek, fotorealisztikus termékekkel és absztrakt tervezésssel.
1998 – 2001
A grafikai tervezés első éveiben teljes nyomdai előkészítési és egyéb DTP feladatokat láttam el. Ez idő alatt több weboldalt terveztem és szerkesztettem vagy integráltam.
Tanulmányok
2022 – Végzés éve MATE
Téma: Térinformatikai Menedzser képzés integrálása a gyakorlatban
2021
MATE – Térinformatikai Manager
2005 – Végzés éve
Téma: 3D animációs és vizualizációs lehetőségek a biotechnológia és biokémia területén
2002 – 2005
Pécsi Tudományegyetem – biológus operátor szak
2000 – 2001
Pécsi Tudományegyetem – fizika szak
1997 – 2002
Pécsi Orvostudományi Egyetem – orvosi kar